Sunday, 25 February 2007

~askartelupäivä/ projektit 1 ja 2~

I H A N A A!!!! Voi että oli ihana eilen askarrella koko päivä! Jippii!! Mielellään menisin vaikka joka viikonloppu.. jos niitä järjestettäisiin niin usein. :) Sain tehtyä yllättävän paljon (no, minulle paljon ainakin). On vain aika kallista askarrella askartelukaupassa, kun muka ikinä ei ole mukana just sitä mitä haluaisi tiettyyn projektiin.. joten on pakko pujahtaa kaupan puolelle ja ostaa. hihii! Ja aina löytyy iiiiiihania uusia papereita.. ja tarroja.. ja ja ja ja.. Meitä oli suurimman osan päivästä vain 3, mutta myöhemmin sinne tuli muutama ihminen vielä lisää. Kuuden aikoihin tilattiin syömistä (nam!) ja minä lähdin kotiin yhdeksän aikoihin.. eli n.11 tuntia tuli askarreltua. Jiihaa! Tässä kuva minun askartelupöydästä. Meitä ei ollut montaa siellä tällä kertaa, joten oli ihanan paljon tilaa.


Noniin, ja sitten itse askarteluun. Ensiksi projekti #1. Mene alemmaksi sivulla katsomaan mikä se olikaan, jos haluat. Tai no, se oli siis se Viivi ja Wagner kalenterin muunnos seinäkuviksi kun meillä ei ole seinillä yhtään mitään. Kävin perjantaina valokuvaamossa printtaamassa kolme kuvaa (kun minulla ei ole kunnon printteriä itsellä) ja sain tehtyä niistä jokaisesta kuvan seinälle. JIPPII!! Mutta aion tehdä ne kaikki valmiiksi ennenkuin ne pääsevät kehyksiin ja seinälle. Tässä minun kolme ensimmäistä. Mitä mieltä olette? (Klikkaa kuvaa jos haluat nähdä sen isompana)



Tässä sitten projekti #2 eli sen minun reseptikirja! Sitä oli aivan IHANA tehdä! Tykkäsin ihan hirmuisesti! Jokaisesta sivusta puuttuu vielä jotakin, mutta aika valmiita ne kuitenkin on :). Nyt haluttaisi käydä ostamassa iso kasa ruokalehtiä että saisi lisää kivoja reseptejä testailtavaksi. Joissakin lehdissä ne kuvat on niin kertakaikkisen upeita. Minun kokkaukset ei sitten kyllä varmasti näytä yhtään samalta kuin kuvissa, mutta ei niiden tarvitsekaan :).

Noihin kahteen kukkapaperikohtaan tulee luultavasti vielä jotakin.. ehkä joku kokkaustarra tai -charm tai jotakin sen tyyppistä.
---------------

Tämä onkin ihan valmis sivu näin.. täynnä se kyllä jo onkin joten eipä tuohon ole mitään lisättävää, vaikka sormia kyllä syyhyttäisi laittaa muutama kiiltelevä tähti keskelle. iik!
---------------

oiiiiiih! Harmitti ihan sikana kun en älynnyt laittaa keltaista paperia tuon ohjeen alle. Olisi näyttänyt niin paljon paremmalta. .. No, laitoin vähän kiillettä mutta ei sekään pelastanut tällä kertaa. Tykkään kovasti tuosta keltaisesta paperista.
---------------

No, tämä näyttää sen verran tyhjältä että voi arvata että siihen on tulossa vielä jotakin. Kun vain pääsisi etsimään tarvitsemani suklaatarrat jostakin. hmm... pitääpä suunnata jonnekin ensi viikolla niitä etsimään.

7 comments:

  1. Jestas Laura, jippiii!!! Onnittelut aivan ihanista askarteluista!!! Kuinka ihmeessä jaksoit 11 tuntia...olet kyllä aivan friikki! Hienoa nähdä - sä teet niin huoliteltuja ja kauniita töitä. - Viivi ja Wagner + Laura ja Pauli toimii näköjään täysillä!! Ja Sokeri kans. - Onpa hienoja. Toi on sun alaasi....kerrassaan. - Halit. Toiset halit. **** - Jatta -

    ReplyDelete
  2. Hei Laura

    Oletpa ollut tosi ahkera...11 tuntia, on ollut urakka, mutta varmasti mieleinen=)

    Ruoka-deco on lähtenyt sinulle, ilmoittele kun on perillä.

    t:Sari

    ReplyDelete
  3. Nämähän ovat mainioita! Siis aivan ihania! Mulla on toi sama kalenteri ja niin haluaisin matkia ideaasi. Mulla avomies kokkailee paljon ja teinkin hänelle (ja äitilleni) reseptikirjat joululahjaksi. (Kuva löytyy mun blogista http://kaisuliina.blogspot.com/) Mulla on vaan se periaate että resepti kokeillaan ensin ja sitten vasta lisätään kirjaan.
    Huima askartelija olet!

    ReplyDelete
  4. Kiitos paljon kun kävit katsomassa minun blogia!
    Ei muuta kuin heti leikkelemään kalenteria! Minusta niistä kuvista tuli parempia entä odotinkaan! Innolla kyllä odotan että saan printattua lisää kuvia ja pääsen taas niitä värkkäilemään lisää :).

    Kävin etsimässä blogistasi kuvia reseptikirjoista mutten löytänyt +nyyh+. Pitänee käydä katsomassa uudelleen. Minulla tämän reseptikirjan takana on itse asiassa sellainen idea.. että.. opettelen nyt vihdoinkin laittamaan ruokaa ja yritän opetella parempia ruokatapoja ja haluan kokeilla uusia ruokia. Sen takia kerään kirjaan reseptejä mitä haluaisin kokeilla ja sitten laitan omat tulokseni valokuvina ja kirjoituksena siihen viereiselle (tai samalle) sivulle. Tämä on kuin minun tutkimusmatka (minulle) outoon ruokamaailmaan. :) Ja kun pääsee vielä askartelemaankin, niin se on ihanaa. hih.

    ReplyDelete
  5. Minä mietiskelin tota kalenteria ja sain idean että jos tekisin tosta sun ideasta avokille kalenterin ensi vuodeksi (joululahja).
    Mun reseptikuvat löytyy täältä:
    http://photos1.blogger.com/x/blogger/1003/3260/1600/269925/IMG_1727.jpg
    http://photos1.blogger.com/x/blogger/1003/3260/1600/768435/IMG_1683.jpg
    Reseptit on A5 kokoisia että mahtuvat muovitaskuihin ja kivan kokoiseen kansioon.

    ReplyDelete
  6. No eihän ne linkit tullu nyt tuohon kokonaan. Noh, valitse mun blogista oikealla olevasta arkistosta joulukuu niin se on ylhäältä päin toinen kirjoitus (tiistai, joulukuu 26, 2006)
    Sieltä löytyy kuvat reseptikirjajoululahjoihin.

    ReplyDelete
  7. Ihme kyllä ne linkit toimi ihan hyvin! aaaaah, jostakin syystä ne ei tässä näy kokonaan, mutta mailiini tulleessa ilmoituksessa ne näkyi ihan kunnolla :) Hienoja olivat!!

    Kalenteri olisi kyllä hieno!! Minulla on pari tyhjää kalenteria mitkä ostin askartelukaupasta mutta en ole saanut vielä aikaiseksi niitä tehdä valmiiksi. Onneksi niitä voi käyttää minä vuonna vaan koska numerot pitää laittaa itse :)

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a message for me! :)
Kiitokset kommentista! :)

Note: only a member of this blog may post a comment.