Friday, 9 May 2008

~"trying to leave the comfort zone"- anxiety~

iiiiiiiiiiiiiiiik!!!! Voi hitsi.. Minä inhoan sitä kun joskus kortteja tehdessä tulee niin ahdistava olo :(. Se tapahtuu aina silloin kun yritän tehdä sellaisia kortteja mitkä ovat minulle uutta tai erilaista tyyliä.. yritän ehkä kokeilla tehdä samantyylisen kortin minkä olen nähnyt jonkun toisen blogissa tai haluan käyttää jotakin tarviketta minkä olen ostanut. Käääääk! Tekemisen nautinto vain katoaa pikkuhiljaa ja sitten on ahdistava olo. Mutta silti tuntuu siltä että välillä olisi kiva vain tehdä muutama erityylinen kortti eikä aina samanlaisia. No, kaksi korttia meni suoraan roskiin. Minua aina kiinnostaisi nähdä minkälaiset yritelmät muilla menee roskiin, joten noukin äsken omani roskiksesta ja otin kuvan. Nämä ei vain kertakaikkiaan näyttäneet siltä miltä halusin. nyyh. Ehkä minun pitää vain jatkaa harjoittelua. Voihan se olla että seuraavat kymmenen korttia menevät roskiin, mutta jos sitten vaikka alkaisi onnistumaan? hmm...

eeeeeeeek! I hate, hate, hate it when I sometimes feel really anxious while making cards :(. It always happens when I try to leave my comfort zone to try something new... maybe try to make a card similar to one I have seen in a blog or try to use some new crafty thing I have bought etc. eek! Just bit by bit I start feeling worse and worse and end up feeling super anxious. But I still feel like I would like to make different kinds of cards every now and then. Oh well, I just threw two cards in the bin. I just couldn't get them to look nice. I am always curious about what kind of cards do others throw in the bin, so I picked mine from the bin and took a picture. Well, I think that I probably need to keep trying.. even if the next 10 cards might end up in the bin as well *sigh*.

11 comments:

  1. Hyvältä kyllä näyttää ainakin minun silmääni, etenkin tuo vauvaonnittelukortti on hieno ja hauska!

    t:Susa

    ReplyDelete
  2. Sweety. Sometimes YOU is your biggest critic, I think. That can be good for development, but it can also be inhibiting creativity if it keeps one from trying something new because of a fear to fail.

    Just let go of the performance anxiety, and try to feel free. Stamping should be FUN! You are very talented, you should know that by now - so what can go wrong, really?

    VERY cute card with the baby stamp, btw!! ;)

    *hugs*
    //Nina

    PS. I'm going to answer that mail soon, just been busy. Sorry.

    ReplyDelete
  3. Miksi ihmeessä roskiin, nämähän on aivan ihania! :D "Toisen roska on toisen aarre". Sinulla on kyllä kova itsekritiikki. Hannakin niitä tuossa ihasteli...

    ReplyDelete
  4. Olet sä kyllä tosi ankara itsellesi. Niinhän sitä monesti itselleen onkin. Mä en olisi raaskinut heittää noita roskiin :)Mä voin seuraavan kerran kuvata roskiin menevän korttini! Aika harvoin niin teen, eihän mulla muuten valmistuisi yhtään mitään :D

    ReplyDelete
  5. Mä täällä kans vähän ihmettelen että mikä noissa nyt sitten on vikana...?! Siis varsinkin tuo vauvakortti on upea :o). Muuten kyllä tunnistan myös itsessäni noita samoja piirteitä, aika monta haastekorttia olen heittänyt roskiin kun ei niitä siis voi edes laittaa näytille... Useimmiten onnistun korteissa parhaiten kun ei edes suunnittele hirveästi, ikäänkuin vahingossa ;o). Siksi varmaan ne haastekortit on niin vaikeita mulle... Pitää lähiaikoina niitäkin ruveta taas puuhastelemaan.

    ReplyDelete
  6. Tosi kivoja korttejahan noi on. Mä voisin kyllä tuollaiset ottaa jos annettais :)

    ReplyDelete
  7. Ei noin upeita kortteja parane roskiin pistää, todellakaan.
    Joskus kyllä tulee itsekin viilattua pilkkua ja tehtyä samoin :)

    ReplyDelete
  8. Taitaa olla korttien tai minkä tahansa taiteen/käsityön kanssa sama juttu kuin vaatteidenkin; sitä kuvittelee näyttävänsä ihan kummajaiselta jos laittaa päälleen vaatteet jotka eivät ole aivan omaa tyyliä, mutta kenenkään muun mielestä asiassa ei ole mitään omituista.

    Hienoja kortteja nuo siis ovat, ehdottomasti. Mutta tiedän tunteen. :)

    ReplyDelete
  9. ou nou! lähetä tänne! älä roskiin heitä hienoja kortteja!

    ReplyDelete
  10. Oooh! This card is adorable!!
    Hugs Kristine=)

    ReplyDelete
  11. WOW! I haven't visited for ages - your stamps and those cards you are making are just FANTASTIC!!! Love them all!!!

    I would LOVE for you to come to one of my Scrapbooking Days! I want to see how you do it!

    Love Charmane

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a message for me! :)
Kiitokset kommentista! :)

Note: only a member of this blog may post a comment.